maandag 6 januari 2014

Goede voornemens

Ook ik moet er nu echt aan geloven! Ik heb dit moment zo lang mogelijk uitgesteld, maar nadat ik in mijn feed van bloglovin echt honderden posts voorbij kwam met goede voornemens voor 2014, dacht ik dat ik daar ook maar eens iets over moest schrijven. Heel typisch begin ik dan ook hetzelfde als alle andere blogposts door te vertellen dat ik eigenlijk niet zo van goede voornemens hou en dat het echt geen concrete doelen zijn of iets dergelijks. Gewoon iets waar ik dit jaar op wil letten!

Gezonder leven
Ze zeggen altijd dat je in je uitwisselingsjaar heel veel aankomt. Nou ben ik in totaal ongeveer 1,5 kilo aangekomen en dat kwam mede door het feit dat ik voor dat ik weg ging heel veel spieren had. Spieren zijn zwaarder dan vet, dus toen ik niet meer zoveel sportte als voorheen, verloor ik eerst mijn spieren en daarna kwam er een pietepeuterig beetje vet voor in de plaats. Nu ik weer terug ben in Nederland, studeer en vrijwel niet sport (op die tien minuten fietsen heen en terug naar de universiteit na), ben ik in een half jaar tijd 3 kilo aangekomen. Confronterend! Daarom ben ik nu al fanatiek aan het hardlopen en wil ik ook gezonder eten! Mijn doel is dus niet per se om af te vallen, maar meer om weer het lichaam te hebben dat ik vroeger had. Ik heb dus ook geen streefgewicht of iets dergelijks.

Meer fotografie
Sinds ik een jaar geleden een fotocursus heb gedaan, roep ik elke maand weer dat ik meer foto's wil maken en telkens gebeurt het niet. Ik ben van plan om in 2014 mijn camera overal mee naar toe te nemen! Ook wil ik kijken of ik ergens een analoog cameraatje vandaan kan plukken om daar wat leuke plaatjes mee te schieten en wat te experimenteren. Of course zet ik al mijn foto's op mijn blog!

Meer lezen!
Voor de trouwe lezers onder ons, ja, deze stond vorig jaar ook op mijn lijstje en in 2013 heb ik *even rekenen* welgeteld drie boeken uitgelezen! Dat slaat natuurlijk nergens op... Dit jaar wil ik toch minstens tien boeken hebben gelezen!

Nou, eigenlijk was dat het wel! Zoals je ziet, niet heel veel, maar ik ga ook niet om het artikel langer te maken nog meer goede voornemens bedenken waar ik me toch niet aan ga houden.

Wat zijn jullie goede voornemens?

1 opmerking:

  1. Gezonder eten (en meer sporten) is ook het goede voornemen voor mij dit jaar. Ik ben met het studentenleven veel te veel aangekomen! Ik begin nu met sporten binnenshuis en ga volgende maand beginnen met hardlopen, en ik probeer wat op mijn eten te letten!

    De andere 2 dingen zijn trouwens ook goede voornemens van mij, ik computer te veel en lees & fotografeer te weinig!

    Ik wens je heel veel succes met je goede voornemens :)

    liefs,
    Femke van unendful.nl

    BeantwoordenVerwijderen