zondag 24 augustus 2014

Vegan Challenge

Zoals ik al eens eerder vertelde, ben ik sinds een tijdje vegetariër. Het bevalt me ontzettend goed en ondanks dat ik af en toe nog wel eens een stukje vlees eet (meestal per ongeluk), voel ik me ook veel beter dan toen ik nog vlees at. Sinds ik op kamers woon, ben ik me automatisch meer bezig gaan houden met eten. Ik moet nu zelf boodschappen doen en zo word je er veel bewuster van wat je eigenlijk allemaal naar binnen schuift. Mede daardoor ben ik via YouTube een hele community aan mensen tegen gekomen die allemaal veganist zijn en op YouTube recepten delen. Dit soort mensen heeft me altijd al aangesproken, maar nu ben ik van plan om er ook echt iets mee te doen!

Hier krijg je toch honger van?

Daarom heb ik me aangemeld voor de Vegan Challenge. Dit houdt in dat je in de maand oktober geen dierlijke producten eet. Dus geen kaas, melk, eieren of iets waar één van dat alles in verwerkt zit. Het is inderdaad best een uitdaging, maar ik ben echt benieuwd of het wat met me doet! Zal ik bijvoorbeeld afvallen? Of juist niet? En, natuurlijk het belangrijkst, zal ik me nog beter voelen dan dat ik nu al doe? 

Ik raad in ieder geval iedereen aan om eens een kijkje te nemen op de website van de Vegan Challenge en misschien durf je je ook wel aan te melden! Het is maar voor een maand, dus helemaal niet lang, en daarna kun je natuurlijk gewoon weer terug naar je oude vertrouwde AVG'tje. Als je de Vegan Challenge een iets te grote stap vind, kun je natuurlijk ook altijd een iets mildere variant opzetten en voor een vegetarische challenge gaan, dus dat je een maand geen vlees eet.

Ik ben benieuwd of jullie met mij meedoen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten